Esztétika és fotográfia

Alain Briot : Esztétika és fotográfia (X/2. rész)

Esztétika és fotográfia

Alain Briot napjaink egyik legsikeresebb Amerikában alkotó tájképfotósa. A párizsi Ecole des Beaux Arts-ban szerzett diplomát szépművészetből, jelenleg a doktorátus megszerzésén dolgozik. Ez az cikk az utolsó abban a tíz részből álló sorozatban, melyben a szerző a fotográfia esztétikai vonatkozására fókuszál. A sorozat célja, hogy segítsen esztétikailag kielégítő, azaz szép fotókat készíteni. A X. részt terjedelme miatt két részben közöljük.

Mit jelent művésznek lenni? (2.rész)

Olyan világban élünk, mely jobban kedvez a technikának, mint a művészetnek, fontosabbnak tartja a gépit az organikusnál, a gazdaságit a mechanisztikusnál. A művészet szembeszáll e prioritásokkal. Bár lehetnek technikai aspektusai (lásd digitális fényképezés), a művészet lényege önmagunk kifejezésre juttatása, inspirációnk, világnézetünk megosztása másokkal. Hogy milyen médiumon keresztül, és ennek milyen technikai vonatkozásai vannak, elhalványul az alkotás üzenetének fényében. Ki a csuda tudja, milyen méretű és anyagú vésőket használt Michelangelo? Ki tudja a vérbeli szakértőkön kívül, hogy milyen filmre készült Ansel Adams "Moonrise" című képe? Biztos vagyok benne, hogy te magad is számos példát tudnál még ide felsorolni. Ha így van, azzal is tisztában vagy, hogy senkit sem fog érdekelni 10 év múlva, vajon Microdrive-okon vagy Compact Flash kártyákon tárolod a raw fájlokat. Ügy lezárva.  tovább »

Alain Briot : Esztétika és fotográfia (X/1. rész)

Esztétika és fotográfia

Alain Briot napjaink egyik legsikeresebb Amerikában alkotó tájképfotósa. A párizsi Ecole des Beaux Arts-ban szerzett diplomát szépművészetből, jelenleg a doktorátus megszerzésén dolgozik. Ez az cikk az utolsó abban a tíz részből álló sorozatban, melyben a szerző a fotográfia esztétikai vonatkozására fókuszál. A sorozat célja, hogy segítsen esztétikailag kielégítő, azaz szép fotókat készíteni. A X. részt terjedelme miatt két részben közöljük.

Mit jelent művésznek lenni? (1.rész)

Bizonyára ez lesz életem legnehezebb esszéje! Nem mintha az előzőeket könnyű lett volna megírni. A sorozat előrehaladtával minden darabot egyre bonyolultabb volt megalkotni. A kézzelfogható technikai részletek után (lásd: exponálás, filmválasztás, vagy a fotós látásmód) sokkal kevésbé definiálható, személyesebb témák jöttek (a megtartandók kiválasztása, a portfólió-összeállítás vagy a stílus kialakítása).  tovább »

Alain Briot : Esztétika és fotográfia (IX/2. rész)

Esztétika és fotográfia

Alain Briot napjaink egyik legsikeresebb Amerikában alkotó tájképfotósa. A párizsi Ecole des Beaux Arts-ban szerzett diplomát szépművészetből, jelenleg a doktorátus megszerzésén dolgozik. Ez az cikk a kilencedig egy tíz részből álló sorozatban, melyben a szerző a fotográfia esztétikai vonatkozására fókuszál. A sorozat célja, hogy segítsen esztétikailag kielégítő, azaz szép fotókat készíteni. A XI. részt terjedelme miatt két részben közöljük.

Hogyan alakítsuk ki saját stílusunkat II.rész

A stílus kialakulása időigényes, nem történik meg egyik napról a másikra. Nem úgy működik, mint egy új fényképezőgép, melyet megrendelsz, kézhez kapsz, kicsomagolsz, és azonnal használni kezdesz, hogy meglásd, mire jutsz vele. A gépeket tőlünk teljesen független gyárak hozzák létre, míg a stílus belőlünk fakad, mi alkotjuk. Nem létezik olyan technikai felszerelés, mely segítene ebben, de szerencsére akad néhány támpont a folyamatban.  tovább »

Alain Briot : Esztétika és fotográfia (IX/1. rész)

Esztétika és fotográfia

Alain Briot napjaink egyik legsikeresebb Amerikában alkotó tájképfotósa. A párizsi Ecole des Beaux Arts-ban szerzett diplomát szépművészetből, jelenleg a doktorátus megszerzésén dolgozik. Ez az cikk a kilencedig egy tíz részből álló sorozatban, melyben a szerző a fotográfia esztétikai vonatkozására fókuszál. A sorozat célja, hogy segítsen esztétikailag kielégítő, azaz szép fotókat készíteni. A XI. részt terjedelme miatt két részben közöljük.

Hogyan alakítsuk ki saját stílusunkat

A stílus fogalma sokfélét jelentett nekem az évek során. Amikor a párizsi Szépművészetin tanultam, valami elérhetetlen dolognak éreztem, amit csak múzeumokban tapasztalhatunk meg, valaminek, amit a "befutottak," a nagymesterként számon tartottak birtokolnak. Úgy éreztem, egy diák esetében, aki még csak tanul, próbálkozik, nem futott be, nem lehet szó stílusról. Nem csupán én vélekedtem így, legtöbb diáktársam osztotta nézetemet. Nem tudtunk megbirkózni a stílus fogalmával, de mégis úgy éreztük, muszáj valahogyan kialakítani a sajátunkat.  tovább »

Alain Briot : Esztétika és fotográfia (VIII. rész)

Esztétika és fotográfia

Alain Briot napjaink egyik legsikeresebb Amerikában alkotó tájképfotósa. A párizsi Ecole des Beaux Arts-ban szerzett diplomát szépművészetből, jelenleg a doktorátus megszerzésén dolgozik. Ez az cikk a hetedik egy tíz részből álló sorozatban, melyben a fotográfia esztétikai vonatkozására tervezek fókuszálni. A sorozat célja, hogy segítsen esztétikailag kielégítő, azaz szép fotókat készíteni

Hogyan állítsuk össze saját portfóliónkat

Saját portfóliónk összeállítása az egyik legfontosabb dolog, amit fotósként megvalósíthatunk. Sajnos viszonylag kevés fotós hoz létre saját portfóliót, mert ijesztőnek találják a folyamatot, vagy nem ítélik a munkáikat elég jónak ahhoz, hogy portfóliót alkossanak. Mások nem szívlelik annak a gondolatát, hogy az évek alatt összegyűlt több ezernyi képüket átnézzék. Megint másoknak egyszerűen ötletük sincs, mi alapján válogassák ki a fotókat. Végül vannak olyanok is, akik szerint saját portfóliót nem a fotós maga kell, hogy készítsen, annak egy múzeum vagy galéria irányítása mellett kell létrejönnie, vagy egy fotós retrospektív kiállítása kapcsán.  tovább »

A webhelyet a Drupal - egy nyílt tartalomkezelő rendszer - működteti