12181dsmark3_00.jpg

Megtekintve: 38345

Korábban 1 ds mk II-vel dolgoztam és dolgozom ma is. Amit ott leírtam az új típusra is igaz. Lássuk a külömbségeket. Minden tekintetben elôrelépést jelent az mk III. Tulajdonképpen egyetlen paraméterében sem döntô a külömbség, de sok kicsi sokra megy. Nagyobb a felbontása, de nem egetrengetô a diferencia: 12,5 százalékkal nagyobb az oldalméret. Alacsonyabb zajszint. Ezt sem szabad túlértékelni, de jelentôs mûszaki teljesítmény a nagyobb felbontás melett az alacsonyabb zaj. Iso 100-200 esetén elhanyagolható a javulás, a mkII is nagyon jó volt, viszont Iso 800-1600 értékeknél már jelentôs, tulajdonképpen a korábbi használhatatlan képminôség a használható kategóriába kerül. 14 bites színmélység. Nos ez már izgalmas. A korábbi 12 bithez képest komoly elôrelépést jelent. A színek tisztábbak, dimikatartományuk jobb, szebb az ég, sokkal jobb az arcbôr tónusa. Nagy javulás az elôdhöz képest. Szenzortisztítás. Nem érzem jelentôs fejlesztésnek, inkább a kötelezô (marketing) kategória. Igaz ennek a hatása hosszabb távon érzékelhetô. A szoftveres koszeltüntetési megoldás nehézkes, mondhatni kissé vicces. (Le kell fotózni egy fehér lapot, a gép megjegyzi a piszok helyét, majd a saját szoftvere eltávolítja. Jól vagy rosszul.) Ami kosz késôbb kerül fel azt honnan tudja? Ha a munka végén fotózom a fehér lapot, akkor ott is belerondít a képbe, ahol elôzôekben nem is volt szennyezôdés. A saját képfeldogozó szoftver, igaz sokat javítottak rajta, még ma sem a kedvencem, a gyakorlatomban szinte használhatatlan. Hasonlóan nehézkes az autofokusz finombeállítása. Ez lenne hivatott az objektívek szórásából eredô kisebb hibákat kiküszöbölni. Rendkívül hosszadalmas procedúra, nem is eléggé egzakt, még abban az esetben sem, ha a tesztképeket nem monitoron, hanem kinyomtatva értékeljük. Ráadásul a tapasztalatom szerint, az objektívek közeli, illetve a távoli korrekciós értékei nem feltétlenül egyeznek meg. Magyarul más beállítás kellene három és más harminc méteres távolság esetén. Egyetlen objektív beállítására is ráment egy délelôttöm, mire kiderült, hogy az alapérték a legjobb. Lehet, hogy némi gyakorlattal ez az idô csökkenthetô. Ideális megoldás egy optikai mérôpadon történô beállítás lenne, ami mentes a szubjektív kiértékeléstôl, ráadásul töredék idô alatt elvégezhetô. Igaz, egy durván hibás objektívon könnyen javíthatunk, megéri a fáradságot. Az L-sorozat és a makrók esetében nem találtam ilyet. Live wiew funkció. Ez az amiért a mûteremben dolgozó fotósok hálásak lesznek. Különösen a tágyfotók és reprodukciók készítésével foglalkozók. Ez a funkció számítógéppel összekötött (dróttal vagy wireless) géppel is mûködik. Nem kell bizonygassam mennyivel jobb egy 19-22 colos monitoron komponálni, mint a keresôben. Még az expozíció elôtt értékelhetôk a képek paraméterei: élesség, mélységélesség, észrevehetôek az apróbb hibák, pédául egy kis folt a háttéren stb. Amennyiben kalibrált monitort használunk a kontraszt, a gamma, vagy a színhûség is ellenôrizhetôk. Talán ez a legfontosabb új funkció. Végre a régi, elavult akkumulátort leváltotta a Canon, az új litium-ion aksik sokkal egyszerûbben kezelhetôek, jelentôsen kisebbek és könnyebbek, sokkal gyorsabban (max. 2 óra) tölthetôk, valamint pontosan tudhatjuk mennyire vannak lemerülve. Az akkukapacitás fenomenális: 1500-1800 kép készíthetô egyetlen feltöltésel, amennyiben az LCD kijelzôt nem használjuk.
Összességében elmondható: sok kicsi sokra megy, jelentôs a fejlôdés. Sokkal jobb gépet kapunk, azonos árért, mint korábban (mkII). Jobb a képminôség, jobban használható. Gyakorlatban minden fotós feladat elvégezhetô ezzel a kamerával.

Osztályzat: 10
Termék: "1Ds Mark III" írta: Gicz - beküldve: 2007, December 29. - Osztályzat: ********** 10.00

53extreme3-cf-2gb.jpg

Megtekintve: 20100

Az egyetlen memóriakártya, amely a használat során nem produkált hibát. Többféle márkás kártyát használtam, majd szép lassan áttértem erre a típusra. Több alkalommal órákon keresztül használtam borzalmas hidegben (-20 fok alatt) állványon, gond nélkül. Lényegesen gyorsabb, mint a hasonló sebességûnek hirdetett konkurensei. Használom a 2 és a 4 gigás változatot is, a nagyobb kártya sem lassabb. Canon 1 ds mk II-vel használva soha nem vártam erre a kártyára, más gyártó csúcskártyáival viszont rendszeresen. De a legfontosabb a megbízhatósága. Magas az ára, de ha ismételni kell mondjuk csak egy napi munkát, ha egyáltalán lehetséges, akkor kifejezetten olcsónak tekinthetjük. Velem már elôfordult, hogy több száz kilométert utaztam és ráment egy napom, mert a (más gyártmányú) kártyáról este nem tudtam kiolvasni délután még ellenôrzött a képeket. Ez az egy alkalom egy ilyen 2 G kártya árába került. Melyik tehát a drága?

Osztályzat: 10
Termék: "Extreme III CompactFlash" írta: BeseZoli - beküldve: 2006, Január 9. - Osztályzat: ********** 10.00

303CA9028AFU.jpg

Megtekintve: 20067

Az elsô teleobjektív TS lehetôséggel. A Canon technológiai fölénye a speciális objektívek területén meggyôzô. A konkurencia csak shift objektívet gyárt, és azt is csak nagylátószög tartományban. Az általános tulajdonságok (amit a 24 TS-nél leírtam) erre az objektívre is igazak. A Canon ezt a lencsét portréfotózásra javasolja. Megszívlelendô ajánlás, mert lehetôség van egy enyhe lágyság elérésére, illetve ellenkezôleg, egy meglehetôsen nagy mélységélesség elérésére is, a tilt lehetôség használatával. Sok esetben zavaró a portré objektívek kis mélységélessége, egy közeli képkivágás esetén sok esetben a szem élesre állítása esetén már az orr vagy a fül életlen. Ezt inkább megszokjuk, mintsem szeretjük. Nem minden esetben lehet világítani, így teljes nyílás közelében vagyunk kénytelenek (vagy szeretünk természetes fényben) fotografálni. Ekkor sokszor jól jön a néhány centin túli mélységélesség. Mégis, sokszor pont az ebbôl adódó lehetôség miatt nehézkes a beállítása, ezért kérdésessé teszi a portrézáshoz való alkalmasságát. Én akkor használom, ha fontos, hogy torzításmentes, jó mélységélességû képet kapjak. Ilyen terület a tárgy-, étel- mûszaki-fotó. Kizárólag nagyfilmes (a középformátum nem) gépek adnak hasonló szabadságot ezek elkészítéséhez. Ha leszámítjuk a lassúságát, tökéletes munkaeszköz ezekre a feladatokra. A teljes rekesztartományban jó rajzú objektív gyakorlatilag mentes a torzítástól, a kromatikus aberrációtól, a széleken is éles. A felbontása középen, F: 8-as blendénél nem éri el pl. a 100 mm-es makró objektívét, de a a teljes képfelületen sokkal kiegyensúlyozottabb. Teljes nyíláson vagy 11-tôl szûkebb nyílásnál persze már középen is sokkal jobb annál. Végül is ez volt a tervezôk célja. A használata a 24 mm-eshez hasonlóan nehézkes, de a beállítása annál jobban látható, mert nagyobb változásokat idéz elô a TS állítása, ezért a keresôben (1-es széria) is nagy biztonsággal ellenôrizhetô. Az állvány használata erôsen javasolt, mindkét kezünkre szükség van a TS gombjainak tekergetéséhez és az élesség állításhoz. A színvisszaadás semlegességére jellemzô, hogy a szabvány szürketábla két vége is színhelyes, nincs semmilyen disszonanciája. Az ebbôl a szempontból jó minôségû objektívek is képesek a sötét részeken jóval tíz százalék feletti színhibát produkálni. (RGB-ben ez azt jelenti, hogy pl. a semleges 30, 30, 30 érték helyett jellemzôen cca. 30, 25, 23-öt mérhetünk, ôgyanakkor a középtónus helyes értékû.) A TS 90-es helyes beállításokkal 220, 220 219 és 20, 20 20-as értéket érhetünk el a világos, illetve a sötét, gyakorlatilag a fekete tartományokban, és a telejes skála lineáris. Egyetlen objektívnél sem tapasztaltam hasonlót. Ezért minden olyan munkára, ahol színvisszaadás semlegessége követelmény, pl. festményreprodukcióra is jól használható. Ezekre a feladatokra tökéletes objektív. Legnagyobb hátránya az ára, sajnos több mint kétszer annyiba kerül, mint a 100 mm-es makró. De sok esetben egyszerûen nem kerülhetô el a használata, és ha már egyszer megvettük sokszor fogjuk használni. Egy idô után, ha megszoktuk a nehézkességét, ha csak tehetjük ezt fogjuk használni. Ezt figyelembe véve jó befektetés, a minôség hamar feledteti az árat.

Osztályzat: 10
Termék: "TS-E 90mm f/2.8" írta: LA1 - beküldve: 2005, Október 14. - Osztályzat: ********** 10.00

303TSE_24_mm_f3_5L.gif

Megtekintve: 24500

Egy olyan objektív, amelyik sokkal nagyobb területen rajzol éles képet, mint a teljes szenzor vagy Leica méretû film, hihetetlen éles képet ad a normál 24 x 35 mm-es méretben, a legjobb az slr kategóriában. A szokásos objektívek cca. 43 mm-es körben rajzolnak, többé, de inkább csak kevésbé megfelelô képet. A TS objektívek pedig lényegesen nagyobbat (58 mm), ezért a képszéli hibák, pl. életlenség, kromatikus aberráció, sokkal kevésbé jelentkezik ezeknél az objektíveknél. Gyakorlatilag elhanyagólhatók. A 24 mm-es objektív ráadásul maximális eltolás (perspektíva korrekció) esetén gyakorlatilag 20 mm-es gyújtótávolsággal rendelkezik. Hihetetlen perspektíva-torzítással birkózik meg, sokkal jobb minôségben, mint akár a Photoshop vagy a célszoftverek. A mélységélesség igazán jól kézben tartható. Amennyiben arra van szükség akár 1,5 métertôl végtelenig is terjed, a teljes rekesznyílásnál is, de beállíthayó az ellenkezôje is: nagyon kis mélységélességgel is dolgozhatunk. Ez nagyon furcsa érzetet kelt, széles látószög mellett egy közepes tele háttér-elmosását tapasztaljuk. Torzítása, hordósodása nincs, kromatikus aberráció a képszéleken sem tapasztalható. Színei kifinomultak, plasztikusak és teljesen semlegesek, semmilyen kiemelése sincs, a kommersz lencsékkel összehasonlítva inkább unalmasnak tûnik, ez benne a megnyugtató (a TS 90-est festmény reprodukcióhoz is használom, a legnagyobb megelégedéssel). A felépítése példaértékû, robosztus és végtelenül precíz. Az árát nem számítva tökéletes nagylátószögû objektív. De a legfontosabb: a fix, amúgy kitûnô 20 mm-es objektívvel nem is hasonlítható össze az élessége és a felbontása. Sokkal jobb annál, nyitott rekesznél is szebb a rajza, mint a 20 mm-esnek f8-on. Persze, ezt várja az ember, mégis minden esetben meglepetést okoz. Amúgy nem egyszerû a munka a TS objektívekkel, nem csak az autofocus hiányzik, hanem a beállítás is macerás. Az elforgatást és az eltolást lehetôleg állványon végezzük, így sokkal kényelmesebb, jobban kézben tartható és kontrollálható a folyamat. A kisméretû (és esetleg fényszegény) keresôk nem alkalmasak az eredmény ellenôrzésére, ilyen esetben csak a próbákkal határozhatók meg a finomabb beállítások. Tökéletes megoldás épületfotózáshoz, és minden nagylátószöggel végzendô fényképezéshez, ahol nem kell gyorsan dolgozni.

Osztályzat: 10
Termék: "TS-E 24mm f/3.5L" írta: LA1 - beküldve: 2005, Szeptember 15. - Osztályzat: ********** 10.00

4Canon_EOS-1DSMK2.jpg

Megtekintve: 34356

Ismereteim szerint a legjobb dslr. Kis zaj, jó felbontás, szofisztikált beállítási lehetôségek, gyors AF, sokoldalú és pontos fénymérés, ragyogó keresôkép jellemzik. A szigetelt gépváz L-es objektívekkel minden idôjárási körülmények között jól használható. Bírja a párát, az esôt, a port, a hideget. Érzékeny azonban a szenzorra kerülô porra, a legkisebb porszem is jól látható erôs nagyításnál. Ezért sûrûn kell tisztítani. Erre a célra a legjobb a tiszta CO2-gázzal mûködô fúvófej (American Recorder), és a Sensor Swab törlô + Eclipse tisztítófolyadék. Hatalmas, 60 feletti az objektív választék. Ismert a Canon L-lencsék magas minôsége, ezzel a géppel kihasználhatók a drága objektívek tudása. Ismeretlen a hibás fokuszálás! Izgalmasak a TS objektívek: ha nem is egy valódi mûszaki gép használhatóságát nyújtják, de közelítenek ahhoz. Képminôségük, felbontásuk a legjobbak a Canon választékában. A nagylátószög valódi, nincs szorzó, a full frame az egyetlen megoldás. (A középformátumú gépek amúgy is kisebb látószögû objektívjeihez társuló, az eredeti filmnél kisebb képérzékelô, azaz 1,3–2x szorzó, lehetetlenné teszi ezek használatát több területen, pl. épületfotó.) A valóban nagyon magas minôség és a kiváló színreprodukció (a középformátum szintjét hozza) mûteremben is használhatóvá teszi. Ráadásul egy gép színbeállításai, színtere és -profilja számítógéppel összekötve elmenthetôk, és több gépre is letölthetôk, így ha többen dolgoznak csapatban (pl. ügynökségek), azonos karakterisztikájú képek készülnek. A drót nélküli LAN nagy segítség, közvetlen kapcsolatot ad a computerrel. Egy ruterre 2–4 Ds mk II is köthetô. Sokkal könnyebb megvalósítani az összeköttetést, mint azt a leírásból gondolnánk. Kizárólag RAW-ban szabad használni, a jpeg közel sem ad ilyen minôséget. Könnyû megszokni a gépet, a beállítások egyértelmûek. Az új Digic II processzor nagyon gyors, ráadásul igen energiatakarékos fajta, egy feltöltéssel sok száz (elvben 1200!) kép készíthetô. Az 1 Ds (150–200 kép egy aksival) után ez igazi szabadságot jelent. Képrögzítési sebessége San Disk Extreme III. kártyával a legjobb. Érdemes 4 gigás kártyát használni, ezzel kb. 220 db RAW kép készíthetô. A súlya nagy, de még mindig kisebb, mint a középformátumú gépeké. Kézbôl nagytelével hosszan dolgozni azért jelentôs kihívás. Profi gép, majdnem minden célra megfelel.

Osztályzat: 10
Termék: "EOS-1Ds Mark II" írta: PusztaiL - beküldve: 2005, Augusztus 29. - Osztályzat: ********** 10.00

4ef17-40_4lu.jpg

Megtekintve: 60543

A nagylátószögû zoomok között igen jó teljesítményt nyújt. Sok szempontból összehasonlítható a 16-35 mm-es objektívvel, sôt 17 és 25 mm között élesebb, tisztább képet ad, színei jobbak. 25 mm felett megfordul a helyzet, itt gyengébben teljesít. Viszont sokkal olcsóbb. Ebben a tartományban ezért már nem ezt a lencsét, hanem a 24–70-est kell használni. Szóval, ha van 24–70-es objektívem, akkor jobb választás mellé a 17–40-es, mint a 16–35-ös! Legnagyobb hibája a képszélén fellelhetô jelentôs kromatikus aberráció, ami ellen a szûkebb rekesz sem jelent igazi megoldást. Szoftveresen pedig rendkívül macerás ezt csökkenteni. Ennek ellenére az esetek többségében jól használható, komponálásnál azonban figyelni kell erre. 1,6-os szenzornál sokkal kevésbé van jelentôsége a dolognak, de még itt sem elhanyagolható. A széleket leszámítva meglepôen éles, jó kontrasztú objektív. Érdekes, jól eltalált kompromisszum, mindentôl függetlenül egy igen szerethetô eszköz.

Osztályzat: 8
Termék: "EF 17-40mm f/4L USM" írta: PusztaiL - beküldve: 2005, Augusztus 29. - Osztályzat: ******** 8.07

4ef24-70_28lu1.jpg

Megtekintve: 58533

Kipróbáltam, és két perc alatt eldöntöttem, hogy a 28-70-est lecserélem erre az objektívre. A plusz 4 mm alul sok esetben fontos. Lényegesen, minden szempontból jobb, mint az elôdje. Élesebb, szebb és tisztább színeket produkál. Nagylátószögnél is elhanyagolható a torzítása, meglepô, de a kromatikus aberrációja sem jelentôs, 30 mm környékén már elhanyagolható. Robosztus felépítésû, esôben is használható, jól szigetelt. Városképekhez és általános objektívnek ideális.

Osztályzat: 10
Termék: "EF 24-70mm f/2.8L USM" írta: PusztaiL - beküldve: 2005, Augusztus 29. - Osztályzat: ********* 9.20

4ef100-400_45-56lisu.jpg

Megtekintve: 49693

Egy Canon objektív, amit nem lehet dicsérni. Számomra az átfogása okán igazán ideális objektív lenne...
De nem fogadom el, hogy ilyen lágy a rajza, azaz, ha ôszinte akarok lenni, inkább életlen. A tolózoomot sosem szerettem, de néhány nap használat során kifejezetten megutáltam. Nem világos, mitôl van rajta az L-jelzés. A fényereje erôsen korlátozza a használatát. Nem hasonlítható a többi L-es zoomhoz. A 70-200/2.8 IS konverterrel is élesebb képet ad, pedig a 2x nem feltétlenül a jó optikai tulajdonságairól híres. Kölcsönben volt nálam, de idô elôtt visszaadtam.



P. S. 2007.
Nos, már két éve írtam, hogy számomra ideális átfogás biztosít ez az objektiv, így nem hagyott nyugodni a dolog. A korábbi példány kölcsönben volt nálam, egy gyári bemutató darab. Mint utóbb kiderült szörnyû állapotban. Ilyen tesztpéldányok mutogatásával akarnak drága obikat eladni.
2007 ôszén ismét belebotlottam egy ilyen zoomba, újra kipróbáltam. Láss csodát, az objektiv, ha nem is kifogástalan, de jó. Éles, kontrasztos. Sokkal-sokkal jobb, mint a két éve próbált darab. Persze a 70-200 még mindig szebb rajzú, de a maga nemében (ebben a tartományban) megállja a helyét. A tolozoomot azóta se zártam a szívembe, de mióta használható képeket készítek vele, elviselem. Talán ebbôl is kiderül, hogy vettem egyet és rendszeresen használom. Nem szerettem meg igazán, de elfogadható alternatívát jelent.

Osztályzat: 7
Termék: "EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM" írta: PusztaiL - beküldve: 2005, Augusztus 29. - Osztályzat: ********* 8.57

4ef70-200_28lisu.jpg

Megtekintve: 39414

Majdnem minden feladatra megfelel. Általánosan használható alapfelszerelés. Sokat jelent a precíz IS, mindkét üzemmódban a maximumon teljesít. Mindent (no jó, majdnem mindent) kibír, szakadó esôben, viharban és havazásban is használható. Belsôben, koncerteken is megfelel, az átfogása (1Ds-en) tökéletesen eltalált. Nagyon szép rajza van, a zoom lencsék között a legkellemesebb, sok jó minôségû fix objektívvel is összemérhetô. Ellenfényben is jól teljesít. Nem szereti a túl szûk blendét, f:16-tól szûkebb aperturánál szemmel láthatóan veszít a csillogásából, és a részletek is gyengébbek. A kapcsolók valóban túl könnyen járnak, de ezt a gondot egy-egy kb. 1,5 cm-es szigetelôszalag könnyedén orvosolja. A napellenzôje viszont szégyenletes.

Osztályzat: 10
Termék: "EF 70-200mm f/2.8L IS USM" írta: PusztaiL - beküldve: 2005, Augusztus 29. - Osztályzat: ********* 9.10

4ef100_28mu.jpg

Megtekintve: 37520

Talán a legjobb objektívje a Canonnak. Sokat használom festmény-reprodukcióktól, a mûtárgy fotózáson keresztül a portréig. Ha tehetem tájképekhez is ezt választom. Makróhoz ideális. Szép tónusok, pontos részletek és hihetetlen élesség jellemzik ezt az objektívet. Tág blende értékek (teljes nyílástól f:22-ig) között használható. A legjobb ár-érték arányt képviseli. AF lehetne gyorsabb, de a felhasználási területbôl adódóan ez nem jelent igazi korlátot.

Osztályzat: 10
Termék: "EF 100mm f/2.8 Macro USM" írta: PusztaiL - beküldve: 2005, Augusztus 29. - Osztályzat: ********* 9.38


Powered by: ReviewPost PHP
Copyright 2006 All Enthusiast, Inc.